شهر سرگرمی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام های ایرانی الف

دختر

آبنوس ... آبگینه

آتوسا ... نام یکی از شاهزاده های ایرانی

آذر ... آتش. نهمین ماه ایرانی

آذر افروز ...

آذرخش ... صاعقه . نام روز نهم از ماه اذر

آذرگون ... نام گلیست به رنگ سرخ

آذرنوش ... پاکدین

آرا ...

آرزو ... آرزو

آزاده ... آزاد. رها

آزیتا ... نام یکی از شاهزاده های ایرانی

آزین ... زینت آلات

آسا ... مانند

آفرین ... تشویق

آلاله ... نام گلی

آناهیتا ... الهه ی اب

آوا ... صدا

آویزه ... آویز

آهو ... آهو

اختر ... ستاره . نام گلی

ارانوس ... نام سیاره

ارغوان ... نام درختی که گل و شکوفه سرخ رنگ میدهد

ارکیده ... رنگ ارغوانی روشن . نام گلی

ارمغان ... هدیه

افسار ... تاج

افسانه ... افسانه

افسون ...طلسم و جادو

افشان ... پاشیدن

الناز ...

انوشه ... خوشبخت

ایران ... نام کشور ایران

ایران دخت ... دختر ایران


ادامه مطلب
نويسنده: تاريخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اینجا هم همینطور...

پیرمرد روی نیمکت نشسته بود و کلاهش را روی سرش کشیده بود و استراحت میکرد. سواری نزدیکش شدو از او پرسید:

هی پیری! مردم این شهر چجور ادمایی اند؟

پیرمرد  پرسید مردم شهر تو چجوریند؟

گفت: مزخرف!

پیرمرد گفت: اینجا هم همینطور.

بعد از چند ساعت سوار دیگری امد و همین سوال را پرسید.

پیرمرد باز هم  پرسید مردم شهر خودت چطورند؟

مرد گفت: خوب و مهربون.

پیرمرد گفت: اینجا هم همینطور.

 

 

نويسنده: تاريخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مشکلاتت را به دریا بسپار...

  مشکلاتت را به دریا بسپار...

 

بر بلندای تمامی تفکرات مثبت‌گرای خویش،

محکم بایست

...

و با چشمانی سرشار از کنجکاوی و محبت به دریا نگاه کن،

هر آنچه که در خود می‌جویی را

در گستره‌ی پرتلاطم دریا خواهی یافت.

 

و

 

آنگاه

 

مشکلاتت را به دریا بسپار

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 

نويسنده: طاهر تاريخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:مشکلات,دریا,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره عطسه!



 

عطسه یك امر طبیعی است كه می‌تواند در زمان‌های مختلف و بصورت‌های متفاوت رخ دهد.
در این مطلب به دلایل اینكه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌كنیم.

 


1. عطسه كردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل كائو متخصص آلرژی و آسم در مركز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید. او اینطور توضیح می‌دهد كه سیستم عصبی همه افراد به یك طریق یكسان سیم‌كشی شده است اما پیام‌هایی كه در طول این عصب‌ها حركت می‌كنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌كنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه كردن در افراد مختلف متفاوت باشد. او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست كه به مغزتان می‌گوید كه چیزی در بینی شما هست كه باید بیرون بیاید!"

 


2. عطسه كردن از بدنتان محافظت می‌كند. دكتر كائو می‌گوید، "عطسه كردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است كه كمك می‌كند سالم بمانید. عطسه با پاك كردن بینی از باكتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌كند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محركی روبه‌رو می‌شوید كه مركز عطسه كه در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریك می‌كند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا ـ به همراه بزاق و ماده مخاطی ـ با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود كه عطسه می‌كنید.

 


3. عطسه سریع اتفاق می‌افتد. عطسه‌ها با سرعت 100 مایل در ساعت حركت می‌كنند. یك عطسه می‌تواند 100،000 میكروب را وارد هوا كند.

 

4. برداشتن ابرو ممكن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان كه مسیر بینی را تامین می‌كند اثر می‌گذارد. و درنتیجه عطسه می‌كنید.
5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌كنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌كنید.

 


6. ورزش ممكن است عطسه‌تان بیندازد. دكتر كائو اعتقاد دارد كه ورزش موجب عطسه كردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشك می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح كه موجب عطسه می‌شود به این مسئله واكنش می‌دهد.

 


7. طولانی‌ترین عطسه: 978 روز كه توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

 


8. نورآفتاب موجب عطسه كردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود كه یكی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله‌ای ارثی است-این هم یك چیز دیگر كه می‌توانید گردن پدر ‌و ‌مادرتان بیندازید!

 


9. پرعطسه‌ترین حیوان: ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌كند. عطسه كردن معمولاً برای بیرون كردن برخی نمك‌های خاص كه از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

 


10. چطور عطسه را متوقف كنید؟ بااینكه هنوز ثابت نشده است اما نفس كشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

 


خرافات مربوط به عطسه


گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.
بعنوان مثال، درست نیست كه وقتی عطسه می‌كنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌كند اما توقف نمی‌كند.
و وقتی عطسه می‌كنید كره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه كردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دكتر كائو می‌گوید، "بااینكه فشارخون پشت چشم موقع عطسه كردن كمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست كه چشم‌هایتان را از حدقه بیرون كند."
خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌كنید باید كاری كه مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه كند باران خواهد آمد.
درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دكتر وود توضیح می‌دهد كه واژه عطسه به یونانی "pneuma" به معنای روح می‌باشد.
او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشید بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیك به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌كردند كه دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌كند".

نويسنده: طاهر تاريخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:عطسه,خرافات,10حقیقت در مورد عطسه, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

محصولاتی که اشتباهی اختراع شدند!

محصولاتی که اشتباهی اختراع شدند!

 

 

بستنی چوبی

اختراع بستنی چوبی به سال 1905 بر می گردد. ماجرا از این قرار بود که روزی پسر 11 ساله ای به نام فرانک اپرسون آبمیوه خود را که از پودر میوه و آب درست شده بود، به همراه قاشقی که برای هم زدن آن به کار برده بود در بیرون از خانه جا گذاشت. صبح فردا آبمیوه یخ زده بود و به قاشق چسبیده بود. به این ترتیب اولین بستنی چوبی اختراع شد و فرانک بیست سال بعد این اختراع خود را به ثبت رساند.

 


Rogaine (دارویی برای رویش مجدد مو) :


مشاهدات دانشمندان نشان می داد که بیماران مبتلا به فشارخون اگر از داروی لونیتن استفاده کنند موهای ضخیم تر و پرپشت تری خواهند داشت و بدین ترتیب این دارو برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.

 

شیرینی خشک (کوکی) با تکه های شکلات:

این خوراکی خوشمزه اولین بار در مهمانخانه ای در ماساچوست ساخته شد. ویکفیلد صاحب این مهمانخانه با آرد و تکه های شکلات دسری برای مهمان ها درست کرده بود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چیزی شبیه کوکی هایی که امروز می شناسیم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها این دسر جدید را پسندیده بودند و از آن تعریف می کردند (حق با آنها بود، نه؟)

 

 

مایکرویو:

در سال 1945 یکی از مهندسان کارخانه ریتون، پرسی اسپنسر، هنگام کار با لامپ های مگنترون (که در سیستم های رادار نظامی به کار می رود) متوجه شد که شکلات داخل جیبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهای لامپ مگنترون را عامل ذوب شدن شکلات می دانست تصمیم به اختراع دستگاهی جدید به نام مایکرویو گرفت و بدین ترتیب اولین مایکرویو که 5 فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.

 

 

آتش بازی:

می گویند حدود2000 سال پیش یک آشپز چینی اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نیترات پتاسیم را با هم ترکیب کرد و در نتیجه چیزی شبیه آنچه امروز به عنوان آتش بازی می شناسیم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه این مواد امروزه در آشپزخانه ها ی ما پیدا می شود.

 


صابون عاج (Soap lvory) :


ماجرا از این قرار بود که یکی از کارکنان کارخانه صابون سازی که محل کار خود را برای صرف نهار ترک می کرد دستگاه صابون سازی را به اشتباه روشن گذاشت غافل از اینکه این اشتباه به یک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به کارخانه بازگشت و ترس از توبیخ باعث شد که قضیه را از دیگران پنهان کند و صابون های به ظاهر خراب را مخفیانه به فروش برساند. اما به زودی مشخص شد که مشتری ها از مصرف این صابون راضی بوده اند و می خواهند دوباره از این صابون ها استفاده کنند. بدین ترتیب کارخانه ساخت صابون های جدید را شروع کرد و ظرف مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید.

 

خمیر بازی (Doh Play):

این ترکیب غیرسمی به دست نمی چسبد و می تواند چندین بار مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله بازی در ابتدا ماده ای انعطاف پذیر وبتونه مانند بود و برای پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذدیواری به کار می رفت. پس از جنگ جهانی که گاز طبیعی جای زغال سنگ را گرفته بود و کاغذدیواری های قابل شستشو به بازار آمده بود، کمپانی تولید کننده این ماده که خود را در معرض خطر ورشکستگی می دید به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمیر بازی روانه بازار کرد.

 

چیپس سیب زمینی:

این محصول پرطرفدار اولین بار توسط آشپزی به نام جورج کروم ساخته شد. یکی از مشتری های رستوران که از سیب زمینی سرخ شده رستوران راضی نبود مرتباً آنها را به آشپزخانه پس می داد و از تردنبودن آنها شکایت می کرد . آشپز رستوران که عصبانی شده بود و دیگرحوصله شنیدن شکایت مشتری را نداشت سیب زمینی ها را به صورت لایه های بسیار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغن فرو برد. این چیپس های ترد و خوشمزه به زودی در سراسر آمریکا معروف شدند و طرفداران زیادی پیدا کردند.

 

 


قهوه :


می گویند چوپانی از اهالی اتیوپی یا حبشه متوجه شده بود که وقتی گوسفندانش از گیاهان قرمز رنگی که در اطرافشان روییده بود تغذیه می کنند، شادتر و سرحال تر از همیشه به نظر می رسند. چوپان بعد از بررسی و امتحان این گیاه آن را به یک پیشوای دینی نشان داد و در نهایت این گیاهان پس از سرخ شدن و جوشیدن به عنوان یک نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفتند.

 

 

 

 

نويسنده: طاهر تاريخ: یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:محصولاتی که اشتباهی اختراع شدند,قهوه,چیپس سیب زمینی,خمیر بازی,صابون عاج,آتش بازی,مایکروویو,شیرینی خشک,بستنی چوبی,داروی رشد مجدد مو,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

من تموم قصه هام قصه ی توست

 

من تموم قصه هام قصه ی توست

اگه غمگین اون از غصه ی توست

یه دفه مثله یه اهو توی صحرا ها رمیدی

بس که چشم تو قشنگ بود گله ی گرگ و ندیدی

دل نبود توی دلم تورو گرگا نبینن

اونا با دندون تیز به کمینت نشینن

الهی من فدای تو چیکار کنم برای تو

اگه توی بیابونا خاری بره به پای تو

یه دفه مثله  پرنده  قفس عشقو شکستی

 پر زدی تو اسمونا رفتی اون دورا نشستی

دل نبود توی دلم گم نشی تو کوچه باغا

غروبا که تاریکه نریزن سرت کلاغا

نخوره سنگی به بالت پر ت نشه فکرو خیالت

من تموم قصه هام قصه ی توست

یه دفه مثله یه گل رفتی تو دست خزون

سیل بارون و تگرگ میومد از اسمون

بردمت تو گلخونه که نریزه تو سرت

که یوقت خیس نشه یخ  کنه بالو پر ت

نشکنی زیر تگرگ نریزه از تو یه برگ

من تموم غصه هام غصه ی توست

یه دفه مثله یه شمع داشتی خاموش میشدی

اگه  پروانه  نبود تو فراموش میشدی

اره  پروانه  شدم که  پر ام سوخته شه

تا اتیش دل تو به دلم دوخته شه

که بسوزه پر و بالم که راحت بشه خیالم

دارم از تو مینویسم تو که غم داره نگات

اگه دوس داشتی بگو تا بازم بگم برات

انقدر میگم تا خسته شم

با عشقه تو شکسته شم


نويسنده: تاريخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نمونه ژست های عکس برای خانم ها و آقایان

 

۱- یک نمونه ساده و دوستانه. دستها باید در جلوی سینه قلاب شوند و شانه ها کمی به عقب متمایل گردند.



 

۲- در این حالت شما یک پرتره تمام قد خواهید داشت.



 

۳- اگر بپرسید: چه کار دیگری می توان با دستها انجام داد؟ خواهم گفت این ژست جواب سوال تان خواهد بود. این ژست مخصوص افراد ورزشکار یا کسانی است که بادی بیلدینگ کار می کنند. زیرا سینه ای فراخ و در عین حال ظاهری دوستانه را به ذعن تداعی می کند.



 

۴- یک ژست راحت برای تمامی آقایانی که علاقه ای به سوژه شدن جلوی دوربین تان را ندارند.



 

۵- یک ژست راحت تر از مورد شماره ۴٫ مورد علاقه هنرمندان سینما.



 

۶- یک ژست در حالت نشسته. به وضعیت قلاب دست ها و حالت پاها دقت کنید. حرکت و متفاوت بودن را بهتر نشان دهید.



 

۷- یک حالت ساده و منتظر.



 

۸- مناسب برای عکاسی رسمی و اداری( مخصوص مدیران).



 

۹- یک ژست ساده اما رسمی برای محیط های اداری. سعی کنید از ابزار محیط کار همچون لپ تاپ یا کتاب ها بهترین استفاده را ببرید.



 

۱۰- یک ژست ساده اداری. تکیه روی میز باشد. سعی کنید لبخند مدیر مصنوعی نباشد. این ژست مخصوص ارتباطات اداری است.



 

۱۱- یک ژست فوق العاده رسمی ولی به شدت متداول. یادتان باشد از زبان بدن در این ژست استفاده درست ببرید. نحوه قرار گرفتن دست و ایجاد حالت تفکرآمیز برای این شیوه مهم است. حتی اینکه دست چپ بالا باشد یا دست راست، نیز برای بیننده تداعی کننده معانی خاصی است.



 

۱۲- یک ژست انتخاباتی.



 

۱۳- اگر می خواهید فرد را از محیط کارش جدا کنید و حالت دوستانه تر و خانواده پسندی به او بدهید، از این ژست بهره گیرید. بهتر است از نیمکتهای راحتی برای این نمونه استفاده کنید.




 

۱۴- یک ژست بسته. فرد از دستانش برای محافظت خویش استفاده کرده. در این ژست نیز باید به تداعی معانی در ذهن بیننده توجه کنید. افرادی که چنین ژستی می گیرند در مباحث روانشناسی افرادی با ویژگی درونگرایی شناخته می شوند. از سوژه تان بپرسید خواهان آن است که چنین برداشتی از تصویرش شود؟ فردی با ارتباطات بسته و محدود؟


 

۱۵- یک ژست مخصوص افراد خلاق. تصور نکنید همه ژست ها به ژست از نوع استیو جابز ختم می شود. به محیطی که فرد در آن به پرورش ایده هایش می پردازد دقت ویژه داشته باشید.



 

۱۶- یک ژست راحت اما رئیس مآبانه.



 

۱۷- یک ژست راحت، ساده و دوست داشتنی. این ژست را در مکان های مختلف و در زوایای متفاوت تجربه کنید.



 

۱۸- یک ژست راحت دیگر که مختص فضای بیرون است.



 

۱۹- یک ژست مهربان در جمعی دوستانه و بشاش.



 

۲۰- یک ژست غیر رسمی. برای اینکه سوژه بعد از عکاسی دچار کمر درد نشود بهتر است به پشتی یا دیوار تکیه بدهد.



 

۲۱- و ژست آخر. ژستی مخصوص هنرمندان مدل. یا مردانی که دوست دارند یک پرتره فوق العاده از خود ثبت کنند.


 

در ادامه...

 

.
.
.
نمونه ژست های عکاسی برای خانم ها

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

طنز نوشته های جالب و خواندنی

 طنز نوشته های جالب و خواندنی

 

 

ما بچه بودیم یه بازی بود به نام :

«همه ساکت بودند ناگهان خری گفت» …

صد برابر پلی استیشن ۳ لذت داشت !

.

.

.

خدایا

مارو ببخش که در کار خیر

یا “جار” زدیم…

یا “جا” زدیم…

.

.

.

تا حالا دقت کردین چقدر حرص آوره که سر غذا

دقیقا اون چیزی رو بر میدارن که تو کلی تو ذهنت واسش نقشه کشیده بودی 

.

.

.

امروز رفتم از دستگاه خودپرداز پول بگیرم مبلغ رو زدم ۵۰۰۰۰ تومان .

یه ده هزار تومنی داد! سه تا پنج هزار تومنی داد!

پنج تا دو هزار تومن داد! پونزده تا هزاری!

یه لحظه دلم واسه دستگاه سوخت،نزدیک بود پولو برگردونم تو دستگاه!

طفلی خودشو کشت ۵۰ تومن منو جور کرد!

.

.

.

 سعی نکن به یک خوک آواز خواندن یاد بدهی

هم وقت خودت را هدر می دهی و هم خوک را اذیت می کنی !

(مارک تواین)

.

.

.

نقاش نیستم ، ولی دلم برایت پر می کشد !

.

.

.

دوتا جمله خفن دارم نه حسین پناهی گردن میگیره نه دکتر شریعتی

موندم چیکارش بکنم !

.

.

.

یه ضرب المثل چینی است میگه:

تا ایران هست بازیافت چرا؟!؟

.

.

.

دقت کردین !؟

احتمال اینکه جهتی که یو اس بی رو تو بار اول وصل میکنی درست باشه یک در میلیونه !

.

.

.

ممکن است  شاهزاده ام را پیدا کنم اما پدرم همیشه پادشاه من خواهد ماند!

.

.

.

بعضیا تو زندگیت نقش دیوارو بازی میکنن

نه دوست داری خرابشون کنی ؛ نه میتونی بهشون تکیه بدی … !!!

 

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: جمعه 25 فروردين 1391برچسب:طنز,جالبونوشته های طنز,نوشته های طنز و خواندنی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چهل کار که دخترها نمیتونن انجام بدن

۱- چیزی در مورد ماشین فهمیدن ، البته به جز رنگش …

۲- درک مضمون اصلی یک فیلم هنری

۳- ۲۴ ساعت رو بدون فرستادن sms زندگی کردن …۴- بلند کردن چیزی

۵- پرتاب کردن

۶- پارک کردن

۷- خواندن نقشه

۸- دزدی کردن از بانک

۹- آرام و ساکت جایی نشستن

۱۰- بیلیارد بازی کردن

۱۱- پول شام رو حساب کردن

۱۲- مشاجره کردن بدون داد کشیدن

۱۳- مواخذه شدن بدون گریه کردن

۱۴- رد شدن از جلوی مغازه کفش فروشی

۱۵- نظر ندادن در مورد لباس یک غریبه

۱۶- کمتر از بیست دقیقه داخل یک دستشویی بودن

۱۷- دنده ماشین را با انگشت عوض کردن

۱۸- راه انداختن درست یک ویدئو

۱۹- تماشای یک فیلم جنگی

۲۰- انتخاب سریع یک فیلم

۲۱- ایستاده جیش کردن

۲۲- ندیدن فیلم هندی

۲۳- غیبت نکردن

۲۴- فحش ناموسی دادن

۲۵- نرقصیدن موقع شنیدن یک آهنگ شاد

۲۶- آرایش نکردن

۲۷- لاک نزدن

۲۸- صحبت نکردن وقتی که باید ساکت باشن

۲۹- سیگار برگ و یا چپق کشیدن

۳۰- درک کردن شوهر وقتی اعصابش خورده

۳۱- گریه کردن بدون آبریزش بینی

۳۲- غذا پختن بدون تماشای تلویزیون

۳۳- تماشای اخبار و خوندن روزنامه

۳۴- نق نزدن

۳۵- لگد زدن

۳۶- از سن بیست و پنج سالگی رد شدن

۳۷- اخ تف کردن

۳۹- خواستگاری رفتن

۴۰- از همه مهمتر موارد بالا رو قبول کردن

نويسنده: طاهر تاريخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

زبان......دخترای امروزی!!!!

زبان......دخترای امروزی!!!!



خوشگل = خوجل
خوبی = خوفی
جیگرتو بخورم = جیگلتو بخولم
عشق منی = عجق منی
قربونت برم = قلبونت بلم
چطوری؟ = تطولی؟
چی کار می کنی = چیکال می کنی
سلام = شلام
دختر = دخمل
پسر = پسمل
عزیزم = عجیجم
جون = جونززززززززززز
بی تربیت = بی تلبیت
بی ادب = بی عوض (این یکی درک ربطش کمی مشکل واقعاً)
دوست ندارم = اصنم نِی خوام
نمیدونم = نیدونم(این روزا خیلی می گن!!)
دوست = دوکس(این کلمه رو نمی دونم از کجا درآوردن)

 

حالا جای خالی رو پرکنید

زبان..........دخترای امروزی

1_مسخره

2_لوس

3_با مزه

4_شیرین

5_ضایع

6_جای بحث نداره!!!

 

نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

.:: سخنان زیبا بزرگان و مفاخر ایرانی ::.

.:: آموزه های کوروش بزرگ::.

 


1 ـ دستانی که کمک می کنند پاک تر از دستانی هستند که رو به آسمان دعا می کنند.

2 ـ خداوندا دستهایم خالی است و دلم غرق در آرزوها ـ یا به قدرت بیکرانت دستانم را توانا گردان یا دلم را از آرزوهای دست نیافتنی خالی کن.

3 ـ اگر می خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید.

4 ـ آنچه جذاب است سهولت نیست،دشواری هم نیست،بلکه دشواری رسیدن به سهولت است.

5 ـ وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید،افراد درباره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند،نه رفتار و عملکرد شما.

6 ـ سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است،نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد.

7 ـ اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید،همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید.

8 ـ افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند،بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.

9 ـ پیش از آنکه پاسخی بدهی با یک نفر مشورت کن ولی پیش از آنکه تصمیم بگیری با چند نفر مشورت کن.

10 ـ کار بزرگ وجود ندارد،به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید.

11 ـ کارتان را آغاز کنید،توانایی انجامش بدنبال می آید.

12 ـ انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند.

13 ـ همواره به یاد داشته باشید آخرین کلید باقی مانده،شاید باز گشاینده قفل در باشد.

14 ـ تنها راهی که به شکست می انجامد،تلاش نکردن است.

15 ـ دشوارترین قدم،همان قدم اول است.

16 ـ عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید.

17 ـ آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد.

18 ـ وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد،بخاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید.

19 ـ من یاور یقین و عدالتم،من زندگی ها خواهم ساخت،من خوشی های بسیار خواهم آورد.من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد،زیرا شادمانی او شادمانی من است.

نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:سخنان بزرگان,کورش,کوروش کبیر,کوروش بزرگ,سخنان کوروش کبیر, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سخنان بزرگان

سخنان بزرگان

 

من نمی‌گویم که ١٠٠٠ شکست خورده‌ام. من می‌گویم فهمیده‌ام ١٠٠٠ راه وجود دارد که می‌تواند باعث شکست شود . . . (توماس ادیسون)

—–
این روزها همه ترس از دست دادن آبروی خود دارند، اما به سادگی آبروی دیگران را می برند . . .
—–
وقتی در وضعیت خوبی هستید، یک اشتباه را یک جوک در نظر میگیرید اما زمانی که در وضعیت بدی قرار دارید، حتی از یک جوک ناراحت میشوید و اشتباه میپندارید . . .
—–
مواظب کلماتی که در صحبت استفاده میکنید باشید آنها شاید شما را ببخشند، اما هرگز فراموش نمیکنند . . .
—–
از گوش دادن به سخنان دشمنانتان غافل نباشید. آنها اشتباهات شما را به خوبی بیان میکنند ! (شکسپیر)
—–
مهم ترین زمان برای نگه داشتن خلق و خوی ما وقتی است که طرف مقابل، آن را از دست داده . . .
—–
به منظور موفقیت تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .
—–
اگر شما برای انجام کاری که باید انجام بدهید، راهی پیدا کردید آن را انجام خواهید داد در غیر این صورت، یک بهانه برای انجام ندادن پیدا کردید . . .
—–
هیچ چیز در طبیعت برای خود زندگی نمیکند، رودخانه ها آب خود را مصرف نمیکنند، درختان میوه خود را نمی خورند، خورشید گرمای خود را استفاده نمیکند، ماه، در ماه عسل شرکت نمیکند، گل، عطرش را برای خود گسترش نمیدهد. نتیجه: زندگی برای دیگران، قانون طبیعت است. . .
—–
زنها هرگز نمیگویند تو را دوست دارم. ولی وقتی از تو پرسیدند مرا دوست داری بدان که درون آنها جای گرفته ای . . .
—–
سکه ها همیشه صدا دارند، اما اسکناس ها بی صدا. پس هنگامی که ارزش و مقام شما بالا میرود بیشتر آرام و بی صدا باشید . . .
—–
سطر ها بسیار موثر هستند چون به شما میفهمانند که: 1. نظم و ترتیب همیشه در اولویت است 2. سکوت معنی دار بهتر از کلمات بی معنی است . . .
—–
هرگاه میخواهی بدانی که چقدر محبوب و غنی هستی هرگز تعداد دوستان و اطرافیانت به حساب نمی آیند. فقط یک قطره اشک کافیست تا ببینی چه تعداد دست برای پاک کردن اشک های تو می آید . . .
—–
در مسابقه بین شیر و گوزن، بسیاری از گوزن ها برنده میشوند. چون شیر برای غذا میدود و آهو برای زندگی. پس: هدف مهم تر از نیاز است
—–
یک جمله فوق العاده، که در هر ایستگاه اتوبوس ژاپنی نوشته شده است: اتوبوس متوقف خواهد شد، اما شما پیاده روی به سمت هدف را ادامه دهید . . .
—–
جمله “به تو افتخار می کنم” همان قدر به مردان انرژی می دهد که جمله “دوستت دارم” به زنان . . .
—–
“مدارا” بالاترین درجه قدرت و “میل به انتقام” اولین نشانه ضعف است . . .
—–
طوطی صحبت میکند، اما اسیر قفس است. اما عقاب سکوت میکند و دارای اراده پرواز . . .
—–
ما در زندگی آسایش را با کسانی داریم که با موافق هستند اما زمانی رشد میکنیم با کسانی که با ما اختلاف نظر دارند . . .
—–
اگر شما یک سیب بد طعم را خورده باشید میتوانید طعم یک سیب خوب را درک کنید. پس، از تلخی های زندگی درس بگیرید تا بتوانید آن را درک کنید.
—–
چیز هایی که از دست داده ای را به حساب نیاور چون گذشته هرگز برنمیگردد. اما گاهی اوقات، آینده میتواند چیزهایی که از دست داده ای را برگرداند به آن فکر کن . . .
—–
آدم وقتی فقیر میشه خوبیهاشم حقیر میشه اما کسی که زور داره یا زر داره، حقارت هاش هنر میشه. (دکتر علی شریعتی)
—–
اگر رنجی نمی بردیم هرگزمهربان بودن را نمی آموختیم . . .
—–
چنان زندگی کن که کسانی که تو را می شناسند، اما خدا را نمی شناسند بواسطه آشنایی با تو، با خدا آشنا شوند . . .
—–
دیشب که نمیدانستم برای کدام یک از درد هایم گریه کنم کلی خندیدم . . . (صادق هدایت)
—–
به کسانی که به شما حسودی میکنند احترام بگذارید ! زیرا اینها کسانی هستند که از صمیم قلب معتقدند شما بهتر از آنانید . . .
نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:توماس ادیسون,دکتر علی شریعتی,صادق هدایت,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

هلند کشور لاله ها

هلند کشور لاله ها

 

 

 

 

 

 

 

نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مسابقه ی عجیب!!

کایپ شماره:5

 

 

توضیحات: بسیار جالب و عجیبه پیشنهاد میکنم از دسن ندینش

نويسنده: طاهر تاريخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:کلیپ,مسابقه,عجیب,عجایب, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

داستان کوتاه شهر دزدها

داستان کوتاه شهر دزدها

شهری بود که همة اهالی آن دزد بودند. شبها پس از صرف شام، هرکس دسته کلید بزرگ و فانوس را برمیداشت و از خانه بیرون میزد؛ برای دستبرد زدن به خانة یک همسایه. حوالی سحر با دست پر به خانه برمیگشت، به خانة خودش که آنرا هم دزد زده بود. به این ترتیب، همه در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی میکردند؛ چون هرکس از دیگری میدزدید و او هم متقابلاً از دیگری، تا آنجا که آخرین نفر از اولی میدزدید. داد و ستدهای تجاری و به طور کلی خرید و فروش هم در این شهر به همین منوال صورت میگرفت؛ هم از جانب خریدارها و هم از جانب فروشنده ها. دولت هم به سهم خود سعی

میکرد حق و حساب بیشتری از اهالی بگیرد و آنها را تیغ بزند و اهالی هم به سهم خود نهایت سعی و کوشش خودشان را میکردند که سر دولت را شیره بمالند و نم پس ندهند و چیزی از آن بالا بکشند؛ به این ترتیب در این شهر زندگی به آرامی سپری میشد. نه کسی خیلی ثروتمند بود و نه کسی خیلی فقیر و درمانده

.

روزی، چطورش را نمیدانیم؛ مرد درستکاری گذرش به شهر افتاد و آنجا را برای اقامت انتخاب کرد. شبها به جای اینکه با دسته کلید و فانوس دور کوچه ها راه بیفتد برای دزدی، شامش را که میخورد، سیگاری دود میکرد و شروع میکرد به خواندن رمان. دزدها میامدند؛ چراغ خانه را روشن میدیدند و راهشان را کج میکردند و میرفتند. اوضاع از این قرار بود تا اینکه اهالی، احساس وظیفه کردند که به این تازه وارد توضیح بدهند که گرچه خودش اهل این کارها نیست، ولی حق ندارد مزاحم کار دیگران بشود. هرشب که در خانه میماند، معنیش این بود که خانواده ای سر بی شام زمین میگذارد و روز بعد هم چیزی برای خوردن ندارد.

 

برای خواندن داستان به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:داستان,داستانک,داستان شهر دزدان,دزدی,دزد,درستکار, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آن خانم کی بود؟؟

از يك استاد سخنور دعوت بعمل آمد كه درجمع مديران ارشد يك سازمان ايراد سخن نمايد.
محور سخنرانى درخصوص مسائل انگيزشى و چگونگى ارتقاء سطح روحيه كاركنان دورميزد.
استاد شروع به سخن نمود و پس از مدتى كه توجه حضار كاملا" به گفته هايش جلب شده بود،
چنين گفت: "آرى دوستان، من بهترين سالهاى زندگى را درآغوش زنى گذراندم كه همسرم نبود".
ناگهان سكوت شوك برانگيزى جمع حضار را فرا گرفت!
استاد وقتى تعجب آنان را ديد، پس از كمى مكث ادامه داد: "آن زن، مادرم بود".
حاضران شروع به خنديدن كردند و استاد سخنان خود را ادامه داد...
-

-
-
تقريبا" يك هفته از آن قضيه سپرى گشت تا اينكه يكى از مديران ارشد همان سازمان
به همراه همسرش به يك ميهمانى نيمه رسمى دعوت شد.

آن مدير از جمله افراد پركار و تلاشگر سازمان بود كه هميشه خدا سرش شلوغ بود.
او خواست كه خودى نشان داده و در جمع دوستان و آشنايان با بازگو كردن همان لطيفه، محفل را بيشتر گرم كند. لذا با صداى بلند گفت:
"آرى، من بهترين سالهاى زندگى خود را درآغوش زنى گذرانده ام كه همسرم نبود!".
همانطورى كه انتظارميرفت سكوت توام با شك همه را فرا گرفت
و طبيعتا" همسرش نيز دراوج خشم و حسادت بسر ميبرد.
مدير كه وقت را مناسب ميديد،‌ خواست لطيفه را ادامه دهد، اما از بد حادثه، چيزى به خاطرش نيامد
وهرچه زمان گذشت، سوءظن ميهمانان نسبت به او بيشتر شد، تا اينكه بناچار گفت:
"راستش دوستان، هرچى فكر ميكنم، نميتونم بخاطر بيارم آن خانم كى بود!".


نتيجه اخلاقى:
Don't copy; if you can't paste

نويسنده: طاهر تاريخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه بخـوریم که خوش به حـالمان شود؟

 

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید
زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید
هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید
60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید
یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.
اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید
در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باش
د!

اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید
فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید
مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید
4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.

اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید
مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید
حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید
85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید
مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید
چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

نويسنده: طاهر تاريخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کشتی کج به سبک لری!

کلیپ شماره:4

 

کشتی کج به سبک لری!

نويسنده: طاهر تاريخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:کشتی,کشتی کج,لری,کشتی کج به سبک لری,لرستان, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پسرا این داستان رو درک میکنند
 
پسر : عزیزم از وقتی میری ورزش هیکلت خیلی قشنگ شده!
دختر : از اولشم هیکلم قشنـــــــــــــــــگ بووووووود …!
پسر : اون که ۱۰۰% … هیکلت همیشه قشنگ بوده..
اصلا من هیکلت رو روز اول دیدم خیلی خوشم اومد…!
دختر : یعنی به خاطر هیکلم فقط با من دوست شدی :( ؟خیلی هیــــــــــــــزی!
پسر : نه عزیزم ، عاشق اخلاقت شدم که باهات دوست شدم .هیکلت واسم مهم نبود
دختر : یعنی چی ؟! پس این همه ورزش میرم برای کی میرم ؟! هیکلم برات مهم نیست !!
پسر : عزیزم ، موقع دوست شدن مهم نبود ، الان که هست..!
دختر : یعنی الان میرم ورزش برات بی اهمیت میشم ؟!!
پسر : فدات بشم ، همه چیزت ، تمام وجودت ، همه خصوصیاتت برام مهمه!
دختر : یعنی باید همه خصوصیات خوب رو داشته باشم که باهام باشی ؟!!!
پسر:جان مادرت بیخیال شو:|
نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:داستان کوتاه,داستانک,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بندگان خدا

کودکی با پای برهنه روی برف ها ایستاده بود و به ویترین فروشگاهی نگاه می کرد.
زنی در حال عبور بود که کودک را دید.
کودک را به داخل فروشگاه برد و برایش کفش و لباس خرید و گفت: "مــواظــــب خــــــودت بــــــاش "
کودک رو به زن کرد و گفت: " ببخشید خانوم شما خدا هستید؟ "
زن گفت: " نه من یکی از بندگان خدا هستم "
کودک گفت: "میدانستم با او نسبتی دارید " !

نويسنده: طاهر تاريخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:بندگان خدا,ارتباط با خدا,کودک,, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

BUGATTI

کلیپ شماره:3

 

نويسنده: طاهر تاريخ: جمعه 4 فروردين 1391برچسب:BUGATTI,بوگاتی,سرعت,مسابقه,رکورد,نهایت سرعت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رقص در کمبات!!!

کلیپ شماره:2

 

نويسنده: طاهر تاريخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مرد زن نما یا زن مرد نما؟

کلیپ شماره:1

 

نويسنده: طاهر تاريخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حاجی فیروز و بابانوئل

در پاسخ به نا آگاهانی که میگویند پاپانوئل هدیه میدهد اما حاجی فیروز گداست باید گفت:

بابا نوروز (حاجی فیرووز) یعنی به استقبال عید نوروز رفتن. رنگ سیاه رویش، سیاهی مرگ و زمستان و قرمزی لباسش رنگ زندگی و بهار است. شخصی به صورت، دوده می مالد و لباس قرمزی به تن می كند و با نام حاجی فیروز، دایره زنگی می زند و نوید آمدن عید می دهد. رنگ قرمز لباس او رمزی از آتش عشق است و این رنگ مقابل روی سیاهش است كه او را خوار و بی مقدار نشان می دهد.او ارمغانی معنوی به ما هدیه میکند که در دنیایی واقعی ما وجود دارد و آن بهار با طراوت و سرسبزی و خرمی است.
اما پاپانوئل شخصیتی افسانه ای که با کادوه های مادی آن هم به صورت افسانه به مردم هدیه میدهد که خود ما آگاهیم که کادو و هدایایی پاپانوئل از سوی خانواده تدارک داده میشوند.

وجه شباهت و تفاوت بابانوئل اروپایی‌ها با حاجی فیروز ایرانی‌ها را در چند مورد است :
زنگوله ها نوعی شباهت با دایره دارد و ریش سفید او نمادی از برف و سرما و لباس قرمز بابانوئل هم به نوعی شباهت با حاجی فیروز ما دارد، با این تفاوت كه حاجی فیروز ایرانی، زمینی است درحالی‌كه بابا نوئل، طبق افسانه های اروپایی‌ها از آسمان به زمین می آید وبرای مردمان فقیر هدیه می فرستد.اما به هر حال هر دوی این سمبل‌ها به نوعی فرهنگ ملی جوامع مختلف را تشكیل می دهد.






حاجی فیروز با خصوصیات متناقضی که دارد یکی از جنجال برانگیز‌ترین شخصیت‌های نمادین و اسطوره‌ای ایران محسوب می‌شود، و خاستگاهش مورد تردید و اختلاف ارباب علم و اندیشه است. خصوصیات متناقضی چون همراهی نام فارسی فیروز با لقب ظاهرا عربی حاجی، یا بشارت دادن نوروز ایرانی در کنار سیاه بودن رخسار که حکایت از غیر ایرانی بودنش می کند.... و همچنین، حضور بعضی از بروزات فرهنگ ارباب و غلامی در شعرهای ورد زبانش که در ظاهر، آن نیز نشانی از نزدیکی با فرهنگ آزاده پرور و آزادی خواه ایرانی ندارد.
تئوری ها و نظریه‌های بسیاری با هدف توضیح دادن این تناقضات و مشخص کردن زمان و مکان زاده شدن و پرورش یافتن شخصیتی به نام حاجی فیروز توسط مجامع علمی و تاریخشناسان ارائه شده است. اما یکی از این نظریه‌ها به وجود رابطه‌هایی میان این مراسم نمادین با اعتقاداتی برخاسته از «آئین میترا» در ایران باستان اصرار دارد که در صورت صحت شاید بتواند توضیح دهنده و پاسخگوی تعدادی از مسائل نامفهوم در مراسم نوروز و حاجی فیروز باشد.
- سعی کردم در یکی دو پاراگراف، خلاصه ای کوتاه از برداشتم، از ادعاهای این تئوری را که به حتم می تواند ناقص و یا حتی تحریف شده باشد! را بیان کنم بر شخص خواننده واجب است که در صورت علاقه به منابعی موثق تر رجوع نماید.-
این نظریه نام حاجی فیروز را برگرفته از عبارت حاجیوس نبرذ (hagios nabarze) می‌داند (که در آثار پیروان آیین میترا مستعمل بوده و از طریق یونانیان گرویده به این کیش به زبان یونانی نیز رسوخ کرده است). که حاجیوس به معنای مقدس و نبرذ نیز به مفهوم پیروز و فاتح به کار برده می شده است. به عبارت دیگر حاجی از کلمه حاجیوس که مصطلح مردم ایران باستان بوده و نه از حاجی عربی به معنی «حج رفته» اخذ شده است. نبرذ در فارسی امروز به صورت نبرد ولی به معنی جنگ باقی مانده است. لذا حاجی فیروز به معنی فاتح مقدس معنی می دهد یعنی کسی که به سرما و زمستان غالب شده و نوید بخش آمدن بهار و سرزندگی است.
اما رنگ سیاه نه نشانگر شخصی سیه‌چرده ، بلکه به عنوان نشانه‌ای از رنگ خاک حاصلخیز و بهاری (در مقابل سفیدی زمستان) و ابر بارنده و رنگی مقدس تلقی می‌شده است. همچنین لباس های قرمز‌ که همرنگ قرمزی آتش، خون، و خورشید یا همان مهر بوده به صورت نمادین مورد استفاده قرار می‌گرفته است...
همچنین این نظریه خاستگاهی مشترک برای حاجی فیروز و بابا نوئل قائل شده و بابانوئل را که مانند همذات ایرانیش با لباسهایی قرمز زمانی به نشانۀ زایش مجدد مهر از دل سرما و تاریکی، اما در شب یلدا (که آن نیز مورد توجه و بزرگداشت مهریان یا همان میتراییان بوده)، به مردم مژده و نوید می‌داده و از آنها با هدایای مختلف پذیرایی می‌نموده است، برخاسته از اعتقادات مردم اروپا که زمانی به کیش میترایی گرویده بودند می‌داند. که البته بعدها این مراسم با سالگرد میلاد حضرت مسیح ادغام شده و کم‌کم از اصل خود دور می‌گردد...
در آخر فکر می کنم که شعرها و سبک اجرایی نمایش حاجی فیروز می تواند ناشی از شباهتهایی باشد که حاجی فیروز با شخصیت "مبارک" دارد و احتمالا بگونه ای دراثر همذات پنداری ایندو توسط عموم و تلفیق ادبیاتشان در طول زمان حاجی فیروزی با رفتار و شعرهای امروزی شکل گرفته است....

نويسنده: طاهر تاريخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:حاجی فیروز ,بابانوئل,عید,سال نو,کریسمس, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

SHAHRESARGARMY@YAHOO.COM

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

راههای جاویدان شدن

© All Rights Reserved to ahooramazda.LoxBlog.Com | Template By: شهر سرگرمی