شهر سرگرمی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


مکان پیدایش زرتشت

مکان پیدایش زرتشت


مکان پیدایش زرتشت مورد اختلاف محققین است از نظر نیبرگ ، زرتشت ابتدا در کنار رود سیحون می زیسته و آنگاه به کنار رود جیحون مهاجرت کرده است . سرانجام به شهر ری رسیده و این شهر مرکز آیین زرتشت گردیده است .

بارتولومه و گلدنر ، دو شرق آلمانی ، زادگاه زرتشت را شمال غربی ایران می دانند آنان معتقدند که وی مکتب خود را در آزربایجان پایه گذاری کرده و سپس باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن در ایران ناگزیر به شمال خراسان فرار کرده است .

جکسون معتقد است که پدر زرتشت اهل آذربایجان و مادر او آذری بوده و زرتشت مجبور شد به سوی شرق ایران مهاجرت کند و گاتاها را در آنجا تنظیم نماید .از نظر آر.سی.زنر ، حوزه فعالیت زرتشت خوارزم باستان بوده است . آنچه که اکنون به طور عام بر روی آن توافق دارند . منطقه ای است که احتمالاً شامل خراسان امروزی ، غرب افغانستان و جمهوری ترکمنستان می باشد . به هر تقدیر سندی وجود دارد که نشان می دهد زرشت بومی این سرزمینها بودهاست . زیرا او خود به خداوند از اینکه در موطنش مورد آزار و اذیت واقع شده است شکایت می برد و از او می پرسد به کدامین سرزمین بگریزم

در نهایت او در جوار ویشناسب شاه سرکرده خوارزم پناه گرفت . تنها منطقه در اوستا که به زرتشت ارتباط می یابد ری قدیم است که احتمال بسیار دارد که زرتشت اهل ری در ماد بوده باشد که بعداً به خوارزم گریخته است .


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: جمعه 5 فروردين 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

SHAHRESARGARMY@YAHOO.COM

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

راههای جاویدان شدن

© All Rights Reserved to ahooramazda.LoxBlog.Com | Template By: شهر سرگرمی